RISCURI DE EVITAT PENTRU SANATATE…

Sedentarismul

Intr-un studiu pe 37 000 subiecti, cercetatorii au descoperit ca lipsa activitatii fizice – mersul de la pat la masina, apoi canapea si culcare – ucide mai mult decat fumatul. Miscarea, inotul sau mersul pe jos dupa cina scad considerabil riscul de boli cardiace, accident vascular cerebral (AVC), diabet si chiar cancer. Treizeci de minute de exercitii pe zi duc la o scadere a riscurilor cu 30-40%, spun cercetatorii de la Harvard Medical School.

Grasimea abdominala

Grasimea cea mai periculoasa e cea invizibila. Ascunsa in burta, in jurul organelor tale, grasimea viscerala duce la diabet, boli de inima, hipertensiune arteriala, accident vascular cerebral si alte riscuri de sanatate. Dieta nu o va face sa dispara, dar exercitiul fizic, da. Femeile care au mers 2-3 km de trei ori pe saptamana si-au redus celulele adipoase abdominale cu 18% in 4 luni. Doamnele care au tinut dieta, dar sedentare, si-au pastrat masa adipoasa.

Excesul ponderal

Reducerea brusca a caloriilor te poate ajuta sa intri intr-o rochie cumparata pentru reuniunea de scoala de 10 ani, dar cercetarile arata ca acele kilograme pierdute prin diete drastice se intorc inapoi. Intr-un studiu in curs de desfasurare, 4 000 de persoane au mentinut o scadere in greutate de 14 kg timp de 1 an sau mai mult, iar 78% dintre ele au practicat mersul pe jos. Mersul pe jos 20 de minute pe zi ar putea ajuta sa pierzi 6 kg intr-un an. E mai bun decat multe dintre diete!

Insulinorezistenta

Kilogramele in plus si inactivitatea conspira, astfel incat milioane de noi dezvolta un rau insidios: rezistenta la insulina, hormonul care le comanda celulelor sa absoarba zaharul din sange. Rezistenta la insulina creste riscul de diabet, boli de inima, boala Alzheimer si mai multe tipuri de cancer. Cel mai bun tratament nu este un medicament, ci exercitiul. Intr-un studiu, subiectii insulinorezistenti si-au redus riscul de diabet tip 2 cu 58% prin mers, contra a 31% prin medicatie. Orice activitate fizica reduce imediat glicemia si favorizeaza sensibilitatea celulelor la insulina in orele urmatoare.

Stresul

Stresul cronic mentine ridicat nivelul de cortizol zile intregi, saptamani sau chiar ani. Consecintele: dureri de cap, nopti nedormite, tulburari digestive, depresie si cresterea glicemiei. Cercetarile arata ca sportul combate anxietatea prin stimularea secretiei de serotonina si dopamina si prin reducerea tensiunii musculare. Mersul pe jos favorizeaza somnul: o ora in plus de somn si adormire cu 15 minute mai devreme.

SURSA:Nuage

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s