Viata sanatoasa…

Nu uita! Esti ceea ce mananci!

Chimia organismului tau are un cuvant important de spus in lupta cu stresul si oboseala, asa ca este esential sa mananci corect. Orice fruct proaspat este mai bun decat un preparat industrial, asa cum o salata rapida si naturala este mai buna decat o conserva.

In loc sa prajesti alimentele in ulei, cumpara-ti o tigaie de teflon si rumeneste-le ca atare sau pune-le la cuptor in vase de iena. Pe langa obiceiurile sanatoase, exista o multime de alimente care par sa fi fost special create pentru a alunga stresul! Noi iti aratam 10 dintre ele!

Polenul contine multe vitamine, minerale si oligoelemente, intr-o forma foarte usor de asimilat, pentru ca toate proprietatile benefice ale plantelor din care a fost facut sunt prezente in el. Are o capacitate foarte mare de revigorare si tot ce trebuie sa faci este sa iei o lingurita pe stomacul gol, sa o tii in gura pana se transforma intr-o pasta si apoi sa o inghiti.

Mierea de albine este un excelent inlocuitor pentru zahar, insa, ai grija! Daca o pui intr-un lichid foarte fierbinte, isi schimba proprietatile! Cantitatea medie de miere pe care o poti consuma zilnic este de aproximativ 50 de grame, insa nu este o problema daca din cand in cand, consumi pana la 200 de grame. Revigoreaza-te luand cate o lingurita de miere cand te simti obosita!

Varza cruda – o banala salata, este de ajuns ca sa asigure necesarul zilnic de vitamina E. In plus, este antidepresiva si anticancerigena. Daca alegi sa o combini cu morocov, efectele sunt si mai vizibile!

Broccoli este bogat in vitamine din complexul B, dar contine si acid folic cunoscut si cu numele de vitamina B9. Are o influenta benefica asupra starilor de panica si stres si, in plus, ajuta la mentinerea sanatatii inimii, creierului si colului uterin!

Mai mult decat atat, acidul folic este implicat in intarirea unghiilor si parului! In lipsa acestuia, parul creste greu si este casant, iar unghiile cresc si ele greu si exfoliaza.

Patrunjelul este un excelent antioxidant si contine mai multa vitamina C decat o portocala si mai mult fier decat spanacul, lucru pe care putine persoane il cunosc. In plus, este vasodilatator si diuretic. Daca mananci zilnic o salata la care sa folosesti si o legatura de patrunjel, vei face mult mai usor fata stresului.

Merele sunt usor digerabile si au capacitatea de a regla nivelul zaharului  si glucozei din sange. Asa ca este foarte bine sa rontai un mar atunci cand te simti coplesita de oboseala. In plus, merele contin flavonoizi, substante care reusesc sa reduca riscul aparitiei bolilor cronice cauzate de stres si oboseala accentuata.

Afinele sunt pline de vitamina C si antioxidanti, calitate ce le transforma intr-un adversar redutabil al stresului. Vitamina C este un bun calmant pentru sistemul nervos.

Stiai ca afinele mai sunt numite si „insulina verde” a diabeticilor? Asta pentru ca ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange.

Totodata, frunzele si fructele de afin cresc acuitatea vizuala si au efecte antiseptice, astringente si antibiotice.

Germenii de grau contin magneziu si zinc, de foarte mare ajutor in lupta cu starile de deprimare. In plus germenii mai contin si proteine, fibre, grasimi nesaturate, vitamina E, fosfor si acid pantotenic, adica aproximativ tot ceea ce corpul tau trebuie sa primeasca. Tot ce trebuie sa faci este sa pui boabe de grau la incoltit si sa faci o salata din ele, imediat ce au inceput sa faca „mustacioare”.

Laptele este bogat in antioxidanti, dar si in vitaminele B1 si B2, calciu si triptofan.

Daca cumva nu stii, triptofanul este un aminoacid esential care contribuie la inducerea somnului natural, reduce sensibilitatea la durere, atenueaza migrenele si actioneaza ca un antidepresiv natural.

Incepe ziua cu un pahar cu lapte si vei gandi mai limpede si termin-o cu un alt pahar cu lapte, ca sa te simti usoara ca un fulg si sa dormi mai usor. Si oricand esti stresata, mai bea o ceasca! Triptofanul va fi de mare ajutor!

Migdalele contin vitamina B2 si B6, vitamina E, magneziu si zinc. Pe scurt, tot ce ai nevoie pentru o zi fara stres.

Magneziul si complexul de vitamine B ajuta la producerea serotoninei, hormonul fericirii, iar zincul alunga stresul garantat!

Stiai ca 70% dintre femeile care au participat la un sondaj online, au declarat ca banii sunt principalul factor de stres pentru ele?

Planta aromata sfanta, folosita de Biserica Ortodoxa, si apreciata pentru calitatile sale culinare, dand    un miros placut mancarurilor, busuiocul poseda si proprietati medicinale interesante.

Proprietati nutritionale

Folosit proaspat, busuiocul furnizeaza o cantitate buna de vitamina A si C, dar si de acid rosmarinic. Toate acestea sunt cunoscute pentru proprietatile lor antioxidante, contribuind la sanatatea si starea de bine a organismului, ajutand in special pielea, ochii, vasele sangvine, muschii si oasele sa se mentina tinere.

De asemenea, busuiocul este o sursa excelenta de calciu si fosfor, minerale esentiale pentru buna dezvoltare a tesuturilor osoase, a dintilor, rinichilor, sistemului imunitar, ritumului cardiac si contractiilor musculare. Calciul din busuioc este util contra crampelor din membre, hipertensiunii si prevenirii cancerului de colon. Fosforul combate oboseala si stresul.

Uscat, busuiocul contine cantitati importante de vitamina K (anticoagulanta), vitamina necesara fabricarii proteinelor ce participa la coagularea sangelui. Insa aceasta vitamina joaca un rol important si in fortifierea oaselor.

Busuiocul, asemenea laptucilor, amelioreaza calitatea si cantitatea laptelui matern.

Proprietati medicinale

Busuiocul isi datoreaza mirosul agreabil unei substante aromatice numita camfor, ce este si un excelent antiseptic, digestiv, laxativ, sedativ si tonic. Pregatit in inhalatii, busuiocul degaja caile respiratorii si scade febra.

In gargara, el trateaza infectiile bucale. In cataplasma, frunzele sale proaspete si zdrobite ajuta contra mancarimilor, piscaturilor de insecte, iritatiilor produse de epilat, arsurilor solare, oboselii ochilor.

In infuzie sau decoct, frunzele si florile busuiocului (10-15 g la 1/2 litri apa) amelioreaza digestia, combat gazele intestinale, balonarile, refluxul acid, aerofagia, previne aparitia problemelor urinare, calmeaza durerile de gat, relaxeaza muschii obositi, calmeaza nervozitatea.

Daca nu ai chef sa prepari o infuzie, poti si sa mesteci o frunza verde de busuioc pentru a calma o indigestie pasagera.

In plus, mirosul busuiocului te va ajuta sa tii la distanta tantarii si mustele.

Nu uita ca busuiocul uraste sa fie gatit, pierzandu-si multe din calitatile aromatice si nutritionale dupa ce s-a uscat sau s-a fiert. Cumpara-l verde si adauga-l la mancaruri in ultimul moment.

La ora actuala, majoritatea avem programe destul de incarcate, fapt care face dificila sarcina de a avea grija de noi, printr-o nutritie sanatoasa si prin exercitii fizice sustinute.

Cu toate ca ne este adeseori greu sa respectam intocmai ce ne propunem, iata cativa pasi simpli de la care nu ar trebui sa facem rabat in nici o zi:

Pasul 1: Micul dejun este un obicei ce trebuie cultivat

Studiile arata ca cei care iau micul dejun in ficare zi consuma mai putine calorii la pranz si la cina, si este putin probabil sa dea iama in snacks-uri pe parcursul zilei.

Un mic dejun bogat in fibre si carbohidrati dar sarac in grasimi, accelereaza procesele metabolice. La micul dejun puteti consuma fie fructe sau cereale cu iaurt, fie un baton ce contine vitamine si care va va da energie pe tot parcursul zilei.

Pasul 2: „Masurati” cu atentie ceea ce mancati

Nu este necesar sa mancati de fiecare data tot ceea ce este in farfurie. Cele mai multe portii, in special cele servite la restaurant, sunt mult mai mari decat ar fi normal. Incearca sa imparti cina cu o prietena, iar la desert comanda o salata de fructe dar fara frisca.

Pasul 3: Putin cate putin

Alege numai alimente sarace in grasimi. Chiar daca nu intotdeauna iti face placere, este mai sanatos sa recurgi la fructe in stare naturala, decat sub forma de suc. Nu doar ca fructele in stare naturala au mai putine calorii, dar obtii si mai multe fibre si antioxidanti.

Daca te infigi intr-o zi intr-un sandvis, elimina maioneza sau sosul, inlocuindu-le cu putin mustar. Scapi astfel de niste calorii in plus, si nu vei mai simti nevoia sa consumi bauturi acidulate care „umfla”.

Pasul 4 : Fii organizata

Pentru a avea o nutritie echilibrata si sanatoasa trebuie sa respecti cateva reguli. In primul rand nu manca aceleasi tipuri de alimente in fiecare zi. In al doilea rand, consuma multe fructe si legume, si nu in ultimul rand incearca pe cat posibil sa elimini grasimile.

Pasul 5 : Miscarea inseamna sanatate

Chiar daca te simti epuizata la sfarsitul zilei, o ora la sala sau cateva exercitii efectuate acasa sunt mai mult decat eficiente. In plus de asta te scapa de stresul zilnic si iti redau buna dispozitie si pofta de viata. Combinate cu o dieta adecvata, exercitiile pot face adevarate minuni.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s