Cum sa promovezi un site nou

 

Pentru o promovare eficienta a unui site este necesara o planificare a strategiei de promovare, studiul site-urilor concurente si stabilirea unor etape clare, pentru a sti de la inceput ce avem de facut pentru a obtine vizibilitatea online a site-ului.

Vom elabora un plan teoretic de promovare a unui site web nou, având la dispoziţie un buget anual de 10.000 de euro alocat exclusiv pentru acest lucru.

Vom împărţi investiţiile în 4 mari categorii:

  • on-site – cheltuieli legate de întreţinerea site-ului, crearea de conţinut nou, îmbunătăţiri la nivel local
  • PPC (Pay Per Click) – plata pentru fiecare click, reclame publicate în special pe Google
  • backlinking natural – obţinerea de linkuri către site-ul prorpiu în mod natural, pentru îmbunătăţirea poziţiei în cadrul motoarelor de căutare. Cheltuielile sunt în general reduse dacă se folosesc tehinici de link-baiting eficiente
  • promovare offline – TV, reviste, panouri publicitare, media offline în general

On-Site (500 de euro)

Conţinut (100 de euro)

Este important ca atât Google cât şi vizitatorii să găsească în permanenţă conţinut nou şi util atunci când ajung pe site-ul Dumneavoastră. De multe ori webmasterii nu au timp şi nici motivaţia de a scrie un articol nou în fiecare săptămână. Din acest motiv am alocat 2 euro pentru fiecare săptămână pentru a angaja un profesionist să scrie un scurt articol de 500 de cuvinte pentru a fi publicat pe site. Cu o sumă atât de infimă clienţii vor fi mulţumiţi să fie ţinuţi la curent, iar în timp site-ul va căpăta autoritate datorită conţinutului valoros acumulat.

Întreţinere (400 de euro)

Deşi articolele sunt suficiente pentru a menţine interesul publicului legat de compania Dumneavoastră este important ca orice bug să fie ameliorat în mod prompt. De asemenea, e bine ca noi funcţionalităţi şi facilităţi să fie făcute disponibile în fiecare lună. Iar dacă vă decideţi să instalaţi şi un forum, e bine ca acesta să fie moderat. Am alocat astfel 400 de euro pentru a plăti cu aproximativ 30 de euro pe lună o persoană care să se asigure că site-ul funcţionează şi că eventualul forum nu conţine spam sau post-uri nepotrivite.

PPC (6000 de euro)

Cel mai popular provider de campanii PPC este Google prin Google Adwords. Acest sistem permite afişarea de bannere sau linkuri printre rezultatele de căutare afişate pentru cuvinte cheie alese de noi. Să luăm cazul unei agenţii imobiliare din Bucureşti. Acesta este un domeniu foarte competitiv, iar o persoană care va da click pe reclama agenţiei va aduce un profit considerabil ce altfel ar merge în buzunarele competitorilor.

Astfel, diversele site-uri licitează pentru a obţine un loc printre rezultatele afişate de Google. Pentru a va forma o idee, o poziţie bună poate costa oriunde între 1 şi 5 euro pentru fiecare click atunci când vine vorba de un cuvânt cheie profitabil (precum “agenţie imobiliară Bucureşti”). Cei 5 euro vor fi recuperaţi uşor deorece de cele mai multe ori vizitatorul va deveni un client.

Astfel un buget de 500 de euro pe lună (sau 6000 de euro pe an) se traduce în aproximativ 100 de noi clienţi în fiecare lună. Deşi suma investită poate părea foarte mare, cei 1200 de clienţi suplimentari în fiecare an vor acoperi cu vârf şi îndesat suma alocată.

Bineînţeles, aceste sume şi cifre sunt aproximative şi ele variază foarte mult de la o industrie la alta, de la un cuvânt cheie la altul. Vestea bună este că Google oferă o unealtă numită Google Adwords Tool pentru a afla exact câte persoane caută un anumit termen intr-o lună şi cât costă plasarea unei reclame printre rezultatele acelui termen.

Este foarte important ca înainte de a face această învestiţie şi a stabili bugetul exact să analizaţi exact ce cuvinte credeţi că se vor converti în clienţi, care ar fi numărul aproximativ de căutări şi costurile aferente promovării în nişa respectivă. Unealta oferită de Google este extrem de utilă, iar companiile care o folosesc în procesul ce concepere a strategiei de marketing au toate motivele să se aştepte la rezultate de succes.

Un simplu truc ce poate părea contra-intuitiv atunci când vine vorba de PPC este includerea de cuvinte negative în textul promoţional. Cuvinte de gen “cumpără”, “plată”, “preţ” etc. vor respinge foarte mulţi vizitatori, dar în acelaşi timp există astfel o siguranţă că cei care vor da click vor şi cumpăra. Cuvinte precum “gratuit” au un efect nedorit – deoarece fiecare click conduce la micşorarea bugetului, nu dorim că persoane ce nu au intenţia de a cumpăra să acceseze site-ul nostru.

PPC poate fi extrem de scump, dar în acelaşi timp şi extrem de rentabil şi poate aduce profituri colosale atunci când este folosit într-un mod raţional. Pay Per Click este una dintre cele mai populare metode de promovare în rândul marilor companii deoarece necesită un efort foarte redus şi este extrem de eficientă.

Backlinking Natural (1500 de euro)

Bineînţeles, alternativa plăţii pentru publicitate este promovarea naturală în rândul rezultatelor de căutare. Astfel scopul webmasterului este de a crea un site util şi relevant pentru potenţialii vizitatori şi prin puterea informaţiei oferite să îl propulseze pe prima pagină a Google.

Înainte de a detalia planul SEO, aş vrea să vă prezint procentajele de click-through pentru fiecare dintre cele 10 poziţii de pe prima pagină a motoarelor de căutare: 34%, 17%, 11%, 7%, 6%, 5%, 4%, 3%, 2% și respectiv 2%. Aceste numere arată ce procentaj din vizitatori vor accesa linkul afişat. De exemplu, dacă site-ul dumneavoastră se găseşte pe prima poziţie, 34% dintre cei care efectuează căutarea vor da click. Pe de altă parte, cei de pe poziţia a 10-a for primi doar 2% dintre vizitatori. Devine astfel destul de clar că e important nu doar să ajungem pe prima pagină, ci şi printre primele poziţii. Nimeni nu s-ar supăra să aibă de 17 ori mai mult trafic.

Care este atunci cea mai simplă metodă de a cosntrui linkuri în mod natural? “Link Baiting-ul” (ademenirea pentru linkuri). Această metodă prespune publicarea unui conţinut foarte util, relevant sau controversat astfel încât acesta să fie preluat, “share”-uit şi să primească linkuri din partea altor site-uri.

În cele ce urmează vom enumeră principalele strategii de link-baiting:

  • articole de tip how-to, tutoriale, informaţii de tip educaţional, menite să ajute vizitatorii ce caută rezolvarea unei probleme
  • interviu cu o celebritate – nimic nu se compară cu atenţia primită de celebrităţi. Dacă reuşiţi să intervievaţi o celebritate din domeniul Dumneavoastră aveţi şanse considerabile ca alte site-uri de profil să vă ofere linkuri
  • exprimarea unei păreri controversate – bineînţeles nu e de ajuns să spui ceva deplasat. Astfel de articole devin virale atunci când o teorie neobişnuită este susţinută de argumente puternice
  • ştiri de ultimă oră – ţineţi la curent clienţii şi vizitatorii şi astfel atât traficul cât şi linkurile se vor îndrepta către articolele publicate
  • clip video viral – în 2010 o firmă de saltele din Marea Britanie a creat un clip nostim în care saltele cu oameni cădeau una după alta ca piesele de domino. Filmuleţul a devenit viral în foarte scurt timp. Site-ul companiei a căpătat extrem de multe linkuri, iar vânzările au crescut şi ele considerabil.

Astfel am alocat 1500 de euro pentru a fi folosiţi într-un mod creativ. Fie că vă decideţi să creaţi un filmuleţ folosind acest buget în speranţa că acesta va capta atenţia Youtube-ului, sau doar veţi angaja un scriitor extraordinar pentru a crea o serie de articole neconvenţionale şi controversate, 1500 de euro ar trebui să fie suficienţi pentru a conduce la apariţia de linkuri naturale.

Offline (2000 de euro)

Am alocat şi 2000 de euro pentru promovarea site-ului în mediul offline. Iată doar câteva dintre posibilităţile oferite de media:

  • puteţi cumpăra spoturi radio în care să direcţionaţi ascultătorii spre site-ul Dumneavoastră. De multe ori e bine să creaţi şi un scurt “jingle” sau cântecel uşor de reţinut pentru a face reclama mai uşor de asimilat şi a atrage atenţia
  • spoturile TV sunt evident destul de scumpe şi nu merită abordate decât dacă puteţi găsi o televiziune locală cu o ofertă accesibilă
  • revistele şi ziarele de specialitate oferă publicitate relativ ieftină, iar 2000 de euro sunt suficienţi pentru a publica o reclamă de dimensiuni mari într-una din revistele de profil ale domeniului companiei dumneavoastră
  • panourile publicitare nu trebuie nici ele neglijate deoarece pot aduce un număr mare de vizitatori, iar 2000 de euro sunt suficienţi pentru a închiria un astfel de spaţiu timp de un an
  • indiferent de industria în care lucraţi – cu siguranţă există evenimente, conferinţe sau ONG-uri activând în domeniul companiei – folosiţi cei 2000 de euro pentru a sponsoriza un astfel de eveniment sau chair mai mult, să oferiţi premii în cadrul unor concursuri de specialitate. Asocierea brandului cu un eveniment de profil poate fi extrem de benefică

Toate aceste metode – PPC, link baiting şi offline se completează reciproc pentru a conduce la o promovare de succes a site-ului şi companiei. Cu un buget mediu de 10 000 de euro, orice site mediu poate fi ajutat să urce atât în rândul rezultatelor de căutare, cât şi în ochii potenţialilor clienţi.

sursa:net

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s