MARKETING AFILIAT…

Revin cu un nou post despre marketingul afiliat cu un exemplu de afiliere la „eMAG.ro”

Despre marketing-ul afiliat

Marketing-ul afiliat este un instrument de marketing bazat pe performanta. Acesta presupune existenta a trei parti: Furnizor, Afiliat si Utilizator. Furnizorul este cel care solicita promovarea produselor/serviciilor sale. Afiliatul este deobicei cel care detine unul sau mai multe site-uri pe internet. Utilizatorul este cel care ajunge pe site-ul furnizorului prin intermediul unuia dintre site-urile afiliatului, si face o actiune pe site-ul furnizorului. Actiunea poate sa reprezinte o comanda, inscriere, abonare sau pur si simplu o vizita.

Cum functioneaza

Afiliatul are la dispozitie un set de instrumente de promovare a produselor/serviciilor furnizorului. Utilizand aceste instrumente de promovare, afiliatul directioneaza vizitatorii site-ului sau catre site-ul furnizorului. In momentul in care utilizatorul ajunge pe site-ul furnizorului prin metoda descrisa anterior, in browserul utilizatorului se plaseaza un cookie ce contine informatii despre redirectionarea respectiva. Daca in perioada de comisionare, utilizatorul face o actiune pe site-ul furnizorului, afiliatul primeste un comision.

Instrumente de promovare

Tipurile de instrumente de promovare

Instrumentele de promovare pot fi de tip link sau widget.

Cum adaug un instrument de promovare

Instrumentele de promovare pot fi adaugate din pagina „Instrumente de Promovare” din contul de afiliat. In sectiunea „Instrumente disponibile”, este prezentata lista de instrumente disponibile precum si o scurta descriere a lor. Dupa ce este ales instrumentul dorit, se actioneaza butonul „Adauga” din dreptul acestuia pentru a intra in pagina de configurare a instrumentului.

Cum configurez un widget

Un widget poate fi adaugat din pagina „Instrumente de Promovare” din contul de afiliat. Din sectiunea „Instrumente disponibile” se va selecta tipul de widget dorit prin actionarea butonului „Adauga widget”. Urmeaza 3 pasi simpli de configurare a widgetului.
Pasul 1 va consta in alegerea categoriilor de produse afisate in widget. Pot fi selectate mai multe categorii de produse tinand apasata tasta „Ctrl”. Vor fi afisate in widget doar produse din categoria selectata, aflate in stoc si in promotie pe siteul eMAG.ro.
Pasul 2 consta in personalizarea widgetului. Poate fi introdus un nume pentru widget, nume cu ajutorul caruia afiliatul poate gestiona instrumentele de promovare (acest nume nu va fi afisat in widget). Poate fi aleasa atat latimea si inaltimea widgetului, cat si culoarea de fundal, culoarea marginii si culoarea titlulilor produselor afisate in widget.
Pasul 3 consta in obtinerea codului HTML asociat widgetului prin actionarea butonului „Genereaza”. Acest cod va fi folosit pentru integrarea widgetului in siteurile afiliatului. La acest pas poate fi previzualizat / testat widgetul asa cum a fost configurat.

Cum obtin un link text

In pagina „Instrumente de Promovare” exista sectiunea „Generator de linkuri text”. In aceasta sectiune poate fi configurat linkul text prin introducerea linkului propriu-zis (exemplu: http://www.emag.ro/) si introducerea numelui sub care va fi afisat linkul. In urma acestei configurari va fi generat un cod ce va fi folosit pentru integrarea linkului text in siteurile afiliatului.

Cum editez proprietatile unui widget

In pagina „instrumente de promovare” exista sectiunea „Instrumente active”. In aceasta sectiunea pot fi vizualizate toate widgeturile create de afiliat. Acestea pot fi editate prin actionarea butonului „Editeaza”. Pot fi editate categoriile de produse afisate in widget si celelalte optiuni de personalizare: schimbarea numelui widgetului, schimbarea latimii si inaltimii widgetului si schimbarea culorii de fundal, a marginilor si a titlulilor produselor afisate in widget.

Rapoarte

Cum utilizez filtrele din rapoarte

In pagina „Rapoarte” exista sectiunea „Filtre”. De aici pot fi selectate siteurile afiliatului, instrumentele de promovare create de afiliat si perioadele pentru care se doreste crearea unui raport. Perioadele pot fi de 2 tipuri: predefinite (astazi, ieri, ultimele 7 zile, luna curenta, luna trecuta, toata perioada) si definite de afiliat prin selectarea zilei de inceput si de sfarsit a perioadei de timp pentru care doreste crearea unui raport.

Ce reprezinta graficele

In pagina „Rapoarte” exista sectiunea „Grafice”. Exista 2 tipuri de grafice: grafic cu privire la performanta obtinuta de afiliat prin utilizarea instrumentelor de promovare, grafice cu privire la calitatea traficului din eMAG.ro generat de instrumentele de promovare ale afiliatului. Graficiele cu privire la calitatea traficului vor fi actualizate o singura data pe zi la o ora fixa. Aceste grafice corespund cu filtrele selectate in sectiunea „Filtre”.

Ce reprezinta indicatorii din Grafic Trafic Generat

Pagini vizualizate – numarul de pagini din eMAG.ro vizualizate de utilizatorii directionati;
Utilizatori unici – numarul de utilizatori unici directionati catre eMAG.ro;
Pagini/Utilizator – numarul mediu de pagini vizualizate de un utilizator unic;
Bounce– procentul mediu de utilizatori care nu continua navigarea pe eMAG.ro, dupa efectuarea click-ului pe unul din instrumentele de promovare.

Ce este Raport Performanta

Raport Performanta contine statistici pentru fiecare widget in parte (numarul de afisari, numarul de clickuri, click-through rate, comisioanele castigate). Aceste date corespund cu filtrele selectate in sectiunea „Filtre”.

Ce este Raport Trafic Categorii

Raport Trafic Categorii contine cele mai accesate 10 categorii de produse din eMAG.ro prin intermediul instrumentelor de promovare ale afiliatului. Aceste date corespund cu filtrele selectate in sectiunea “Filtre”.

Comisioane si Plati

Care sunt comisioanele pe care le pot obtine

Comisioanele sunt calculate ca procent din vanzarile de produse pe care le genereaza afiliatul cu ajutorul instrumentelor de promovare. Valoarea comisioanelor variaza in functie de categoria din care fac parte produsele comandate, in felul urmator:

  • Pentru produsele din categoria „Carti”, se calculeaza un comision de 8% din valoarea produselor;
  • Pentru produsele din categoria „Muzica” si „Jucarii, Copii & Bebe”, se calculeaza un comision de 6% din valoarea produselor;
  • Pentru vanzarile celorlalte produse din oferta eMAG, se calculeaza un comision de 3% din valoarea produselor;

Comisionul calculat ca procent din vanzarea produselor, se aplica la valoarea produselor fara a lua in calcul tva, taxe de transport, sau alte taxe.
Comisionul se incaseaza doar pentru comenzile facturate si achitate. Facturile care au fost ulterior stornate, vor determina o scadere de comision din contul afiliatului cu valoarea comisionului acordat la facturarea comenzii respective.
Nu se acorda comision pentru comenzile in care s-au folosit VouchereCadou emise de eMAG.

Care este perioada de comisionare

La calculul comisionului se iau in considerare toate comenzile plasate pe site de catre utilizatorul directionat de afiliat, indiferent de momentul finalizarii comenzilor, daca acestea au fost plasate intr-un interval de 30 zile de la momentul in care clientul a fost directionat de afiliat.
Daca, spre exemplu, un utilizator a fost directionat catre eMAG de catre un afiliat si plaseaza o comanda, dupa o anumita perioada de timp, prin intermediul altui afiliat, comisionul va fi primit doar de catre ultimul afiliat intrucat prin intermediul lui s-a realizat comanda.

Cand obtin un comision

Comisionul reprezinta 3% din vanzarile de produse pe care le genereaza afiliatul cu ajutorul instrumentelor de promovare. Comisionul se incaseaza doar pentru comenzile facturate si achitate. Facturile care au fost ulterior stornate, vor determina o scadere de comision din contul afiliatului cu valoarea comisionului acordat la facturarea comenzii respective.
Nu se acorda comision pentru comenzile in care s-au folosit VouchereCadou emise de eMAG.

Cum solicit plata comisionului

Plata comisioanelor se va efectua pe data de 15 a fiecarei luni, daca exista o solicitare de plata din partea afiliatului pana pe data de 14, ora 23:59PM. Pragul minim pentru a solicita si efectua o plata este de 350 ron.

Care sunt modalitatile de plata

Pentru persoane juridice
Plata va fi efectuata prin transfer bancar. In prealabil va fi semnat un contract intre Furnizor si Afiliat.

Pentru persoane fizice
Plata se poate efectua prin transfer bancar sau prin emiterea unui VoucherCadou cu care se pot efectua cumparaturi pe eMAG.ro.

Daca afiliatul opteaza pentru plata prin transfer bancar, va fi semnat un contract intre Furnizor si Afiliat. Castigul obtinut in acest mod de Afiliat este impozabil, Afiliatul urmand sa plateasca impozit pentru suma de bani primita.

Daca afiliatul opteaza pentru plata prin VoucherCadou, acesta va primi un bonus de 5% din valoarea comisionului cuvenit.

Ce este „Castigul curent”

„Castigul curent” reprezinta suma totala de bani castigata de afiliat pana in momentul respectiv. Sunt insumate comisioanele ce i-au revenit afiliatului pentru comenzile finalizate si bonusurile. „Castigul curent” nu include si sumele de bani platite pana in momentul de fata.

Exemplu:
In momentul de fata „Castigul curent” este de 500 RON. Este solicitata plata sumei de 350 RON. In momentul efectuarii platii „Castigul curent” va deveni 150 RON.

Ce reprezinta bonusurile

Furnizorul poate sa acorde bonusuri in functie de performanta sau vechime in program a contului Afiliatului. Valoarea acestora este determinata de Furnizor, pentru fiecare afiliat in parte.

Bonusurile vor fi acordate o singura data pe zi la o ora fixa.

Exemplu:
Afiliatul primeste un comision bonus in valoare de 100 lei dupa ce acesta directioneaza 50 de utilizatori pe site-ul Furnizorului utilizand instrumentele de promovare. Acesta reprezinta un comision de Bun venit care poate fi primit o singura data si nu este conditionat de cumparaturile utilizatorilor directionati.

Contul tau

Cum editez detaliile personale

In pagina „Contul meu” exista sectiunea „Detalii Personale”. Aici sunt afisate detaliile contului afiliatului respectiv. Pentru a edita aceste detalii se actioneaza butonul „Editeaza” si se editeaza campurile dorite. Prin actionarea butonului „Salveaza” toate modificarile vor fi inregistrate.
Prin actionarea butonului „Schimba parola”, afiliatul poate schimba parola contului sau prin introducerea unei noi parole. Noua parola va fi inregistrata prin actionarea butonului „Salveaza”.

Cum adaug o firma

In pagina „Contul meu” exista sectiunea „Detalii Plata”. Pentru a adauga o firma se actioneaza butonul „Adauga firma” si se introduc toate datele ce identifica firma respectiva. Datele vor fi inregistrate prin actionarea butonului „Salveaza”.

Cum adaug un site

In pagina „Contul meu” exista sectiunea „Adauga site”. De aici pot fi inscrise siteurile afiliatului cu care doreste sa participe la programul eMAG ProfitShare. Adaugarea unui site este realizata prin introducerea numelui siteului, linkului catre siteul respectiv, categoria din care face parte siteul si o scurta descriere. Prin actionarea butonului „Salveaza” toate datele ce identifica siteul respectiv vor fi inregistrate.

Sper sa va ajute!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s