TOP ALIMENTE CARE NE MENTIN TINERETEA…

In continuare v-am pregatit un ghid al celor mai eficiente alimente care te ajuta in lupta impotriva imbatranirii…

Uleiul de masline: recomandat pentru memorie buna

Folosirea frecventa a uleiului de masline in alimentatie ajuta la mentinerea unei memorii bune cat si a sanatatii inimii. Oamenii de stiinta au descoperit ca antioxidantul oleocantal, gasit in uleiul de masline, incetineste aparitia modificarilor la nivelul creierului, vinovate pentru maladia Alzheimer. Cercetatorii cred ca acest antioxidant va deveni in curand un ingredient important in medicamentele impotriva maladiei.

Boala Alzheimer apare atunci cand o proteina numita ADDL ataca celulele creierului. Un studiu condus de Universitatea din Philadelphia a descoperit ca antioxidantul oleocantal modifica proteina ADDL, facand-o inofensiva.

Este deja cunoscut ca substanta oleocantal, parte importanta a dietei mediteraneene, este un puternic inflamator si ofera protectie impotriva bolilor de inima.

Sfat: Inlocuieste uleiul de gatit cu uleiul de masline, de buna calitate. Il poti folosi si in loc de unt sau margarina.

Vitamina D: recomandata pentru oase puternice

Prin consumul frecvent de alimente bogate in vitamina D, fracturile osteoporotice pot fi prevenite, arata un studiu condus de Universitatea Harvard. Vitamina D joaca un rol important in mentinerea muschilor si oaselor puternice. Un numar mare de persoane trecute de 60 de ani au un nivel scazut de vitamina D si experimenteaza fracturi.

Gasita in oua, pesti uleiosi si ficat, vitamina D este produsa de organism si in timpul expunerii la soare. Studiul condus de Universitatea Harvard a analizat efectul administrarii suplimentelor de vitamina D, pe o perioade de 30 de ani. Rezultatele au aratat o reducere de 20% a riscului de caderi si fracturi.

Sfat: Consuma cat mai multe alimente bogate in vitamina D, precum pesti uleiosi si oua. Cercetatorii de la Harvard recomanda persoanelor trecute de 60 de ani sa ia 800-1000 IU de vitamina D pe zi, pentru a creste forta musculara si osoasa.

Pesti uleiosi: pentru prevenirea bolilor cardiovasculare

Studiile efectuate arata ca acizii grasi Omega 3 reduc riscul bolilor de inima, a infarcturilor si previn ingrosarea arterelor. Un studiu aparut in Jurnalul American Pentru Medicina Respiratorie si efectuat pe un numar de 10.000 de pacienti, a descoperit ca o doza de 2g de ulei de peste previne degradarea functiilor cardiace la persoanele in varsta.

S-a observat ca la persoanele cu afectiuni cardiace care au suferit deja un infarct, suplimentele de ulei de peste, luate zilnic, reduc riscul de deces de cauza cardiovasculara cu mai mult de 20%.

Sfat: Specialistii de la Fundatia Britanica de Nutritie recomanda persoanelor in varsta sa consume de doua ori pe saptamana peste gras (hering, somon, macrou si ton).

Fibre: recomandat pentru o digestie buna

Fibrele alimentare ajuta digestia si ofera protectie impotriva unor probleme precum constipatie, diverticulita si sindrom de intestin iritabil, probleme care se pot agrava odata cu inaintarea in varsta.

Alimentia bogata in fibre ajuta si la mentinerea colesterolului si al zaharului din sange la un nivel normal, protejand astfel impotriva unor afectiuni precum bolile de inima si diabet.

Un studiu condus de publicatia medicala The Lancet a aratat ca persoanele care urmeaza o dieta bogata in fibre reduc si riscul de cancer colorectal cu 40%.

Sfat: Opteaza pentru alimentele integrale si incearca sa le eviti pe cele procesate. Alege pentru consum painea integrala, orezul brun, nucile, legumele, fructele cat si legumele uscate.

Carne: recomandata pentru mai multa forta

Conform unei cercetari efectuate de Universitatea din Texas, persoanele in varsta sufera de pierderi ale fortei musculare si asta nu din cauza varstei inaintate ci din cauza consumului scazut de proteine. Studiul a aratat ca in cazul persoanelor cu varsta peste 50 de ani, alimentatia bogata in proteine creste sinteza musculara cu 51%.

Sfat: Opteaza pentru alimente diverse bogate in proteine (peste, legume, oua).

Usturoi: recomandat pentru cresterea imunitatii

Un studiu efectuat recent a aratat ca suplimentele cu usturoi luate zilnic reduc riscul de a raci cu mai mult de 50%.

Alicina, substanta continuta de usturoi, actioneaza ca un antibiotic impotriva unui numar mare de bacterii si virusi. S-a descoperit ca alicina lupta impotriva infectiilor gastrointestinale, ca Helicobacter Pylori, bacterie responsabila de ulcerele stomacale.

Sfat: Alicina poate fi gasita in cantitati mari in usturoiul crud. Taie usturoiul feliute si adauga-l in salate si supe.

Fructele si legumele verzi: recomandate pentru o vedere buna

Oamenii de stiinta au descoperit ca introducerea in dieta a unor alimente cu un continut bogat de antioxidanti, precum vitaminele C, E si beta-caroten ajuta la prevenirea degenerescentei maculare legata de varsta. Aceste vitamine se gasesc in cantitati mari in special in legumele de culoare verde inchis. Cu cat culoarea este mai inchisa, cu atat cantitatea de vitamine continuta este mai mare. Specialistii recomanda ca aceste legume sa fie consumate in mod regulat.

Luteina si zeaxantina sunt doi antioxidanti care protejeaza macula de efectele nocive ale radicalilor liberi. Macula este responsabila pentru vederea culorilor si a detaliilor. Pot fi gasiti in legume precum varza, spanac sau in oua.

 

 

 

 

 

sursa:eva.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s